onsdag den 20. februar 2013

Svar fra klinikken

Jeg mailede i Tirsdags til klinikken. Vi havde "så mange" spørgsmål, og ville ikke ulejlige dem med flere opkald. Og igår kom der svar retur, direkte fra vores tilknyttede læge deroppe. Det er sku god behandling!

Hun starter ud med at skrive, at de rigtig gerne vil tilbyde os at komme op til en samtale, da hun godt kan fornemme på min mail, at det er svært oh hårdt for os det vi går igennem. Ellers svare hun rigtig fint på alle de spørgsmål vi havde. Dejligt!

Nogle af mine spørgsmål var som tidligere beskrevet, hvornår jeg kunne forvente at få min mens igen og om det kan lade sig gøre at starte direkte i ICSI efter et evt. mislykket forsøg med fryseæggene. Til dette svarede hun at jeg skulle forvente min mens 14 dage efter ægudtagningsdatoen, men i og med der ikke blev lagt æg tilbage, kunne den godt komme lidt før. Og mht. det andet så skriver hun: Hvis i ikke får lagt fryseæg op gr manglende overlevelse/deling kan du starte nyt ægudtagningsforsøg ved den efterfølgendeblødning.

Så alt i alt et rigtig godt svar. Hun slutter af med at skrive ring hvis I har brug for samtale.

Jeg blev så glad da mailen tikkede ind i går. Og at vi fik svar på vores spørgsmål. Vi har ikke besluttet os 110% om vi vælger fryseæggene næste gang, men jeg skal nok give en update på dette når vi nærmer os en afklaring.
Lige nu er det bare vigtigst at vi kommer helt på toppen igen, ovenpå alt det her. :-(

2 kommentarer:

  1. Hej! Ej hvor er jeg ked af at høre, at det ikke gik som det skulle!! Sender en masse kram til jer. Jeg (22år) og min kæreste (24år) prøver også at blive gravide, og har prøvet i over 1 år uden held.. Kæresten har ikke normal sædkvalitet, men vi ved ikke hvor meget nedsat den er, da vi venter på sædprøvesvar nr. 2..
    Jeg synes at det er rigtig flot at du har en blog om jeres forløb, og jeg læser den med stor interesse. Det er på en måde godt at vide, at man ikke er alene i denne verden. Vi har i hvertfald ingen venner, som kender til det som vi går igennem - nok fordi vi er så unge..
    Jeg følger med på sidelinien og krydser så meget fingre for jer! :)

    k.h HM

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej HM :)

      Mange tak for dit indlæg og de søde ord - det er rigtig dejligt at vide der er nogle der læser den, og kan bruge det jeg skriver og mine oplevelser til noget.

      Det er rigtig rart at vide, at man ikke er helt alene i denne behandlings-verden. Og når først I kommer igang, vil I også hurtigt finde ud af, at den faktisk indeholder rigtig mange par der skal have hjælp!

      Vi har heller ikke selv nogle venner eller familiemedlemmer der ved at vi er i behandling. Det er til tider skide hårdt, at man skal stå med det hele selv. Men vi er blevet bedre til at snakke om det herhjemme, når det ikke går så godt, og så kommer vi ovenpå igen. Og så er der jo nogle super gode sider på nettet, hvor jeg har skrevet med en masse søde piger der også er i behandling. :-)

      Tusind tak for de krydsede fingre - vi har hårdt brug for dem! Jeg sender også nogle I jeres retning.

      Mvh Ønskebabyen

      Slet