lørdag den 9. februar 2013

Skuffet over scanning

Så er jeg hjemme igen efter scanning. Det gik i og for sig OK. Jeg har 6 æg i begge sider, så 12 i alt. De måler ca 10 mm og et enkelt målede 16 mm.

Jeg er lidt skuffet over at det jeg mærker er mange små æg der vokser og ikke få men store æg :-( Jeg havde nok regnet lidt med, at jeg ville have færre æg denne gang (jeg havde 13 sidste gang!) i og med jeg fik en lavere dosis hormoner de første 3 dage.
Gad vide om det er mine akupuntkur behandlinger der har gjort at jeg alligevel har så mange æg - det får jeg nok alligevel aldrig svar på!

Under scanningen spurgte lægen mig lige pludselig om jeg kendte til PCO - mit hjerte hoppede lige 10 gange ekstra og inden jeg nåede at sige noget, havde sygeplejersken læst noget op fra min journal på latin, og sagde så at jeg altså bare dannede mange æg pga. min forholdsvise unge alder.
Synes virkelig ikke det var særlig velovervejet af lægen det hun fik sagt der. Hun hentydede nærmest til at jeg havde/kunne have PCO fordi jeg har så mange folikler i hver side (udover dem der vokser).

Da hun afsluttede scanningen sagde hun dog at det hele så fint ud og at jeg ikke havde PCO - nej tak, det havde jeg da så sandelig heller ikke regnet med da! Jeg har igennem hele dette forløb og alle undersøgelser fået at vide, at jeg var et "pragt-eksemplar" og at jeg bestemt ikke fejlede noget som helst.

Jeg skal scannes igen på Tirsdag først. Så det er jeg ret spændt på. Jeg håber det bliver den sidste i denne omgang.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar