mandag den 7. oktober 2013

Besøg på fødegangen

Så fik vi også set den! 

Jeg har været hjemme fra job i dag, og gudskelov for det. Allerede fra jeg vågnede kunne jeg godt mærke et par plukveer, og kæresten måtte hjælpe mig ud af sengen da jeg ikke selv kunne komme op pga. dem. Jeg fik tøj på, lavet morgenmad og satte mig i sofaen. Til sidst måtte jeg dog ned at ligge og der gik det op for mig, at de plukveer kom lidt for ofte. Jeg kiggede på klokken hver gang jeg fik en, og det viste sig rent faktisk at der kun var ca. 4 min. imellem dem. 
Jeg kiggede på kæresten og spurgte om han gad hente min vandrejournal, da jeg lige ville give fødegangen et kald. Jeg begyndte at ryste og blev ret nervøs. Tænk nu hvis det var begyndende veer?! Jeg fik fat i den sødeste jordemor, der gerne ville have mig en tur ind på fødegangen til et tjek. 
Da vi kom derind blev vi henvist til én stue først, hvor jeg afleverede en urinprøve og derefter blev vi fulgt hen til en fødestue. Her lå vi og ventede kort på en jordmor, som kom efter 5 minutters tid. Hun mærkede mig på maven og spurgte lidt ind til nogle forskellige ting. Hun kunne godt mærke mine plukveer, som nu ikke var helt så ofte som hjemme, men de var der. Hun fortalte så at der ville komme en læge og scanne min livmoderhals, for at se om den var påvirket af alle plukveerne. Men grundet meget travlhed kunne der godt gå lidt tid. 
Efter godt og vel 40 min. ventetid kom lægen og scannede mig. og alt var heldigvis i den fineste orden. Min livmoderhals var 4 cm lang og den gav sig ikke under en plukve. Gudskelov for det! Jeg blev sendt hjem igen med beskeden om at slappe af og hvile mig. Hvis der blev det mindste igen, i form at igen hyppige plukveer, eller smerter, skulle jeg ringe derind igen med det samme. 
Det er dejligt at få ro på igen, for jeg var godt nok meget nervøs lige på et tidspunkt. Og de sagde også på fødegangen at det var fint jeg havde ringet derind, så jeg kunne få ro på og få vished. :) 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar