onsdag den 2. oktober 2013

2. Lægebesøg

Jeg var til 2. lægebesøg i tirsdags, og det gik helt fint :) Jeg fik super meget ros for min mave, og formen på den. Som hun sagde: Det sidder jo helt som det skal, og det hele sidder lige på maven. Så bliver man altså ret glad ;-)

Blodtryk var fint. SF mål var 25 cm, hvilket passer meget godt med at jeg var 25+2 - man siger gerne at SF mål skal være det samme som den uge man er i.
Vægten siger stadig kun +4,1 kg, så jeg er meget tilfreds. Dog valgte lægen af bruge den vægt, som hendes vægt sagde, og det var +5,6 kg. Jeg havde jo vejet mig hjemmefra, i undertøj og lige da jeg stod op. Så det er jo den reelle vægt. Hos lægen havde jeg jo både tøj og sko på, og havde drukket en halv liter vand lige inden jeg kom ind, øv at det så er hendes vægt der bliver skrevet i VJ. Men skidt pyt, jeg ved jo selv hvad der er rigtigt! ;-)
Jeg er begyndt at døje en lille smule med smerter i hofterne/lænden om eftermiddagen og om aftenen. Hun tjekkede for mulig bækkenløsning, men det var det ikke. Dog kunne hun ikke afslå at det kunne udvikle sig. Jeg håber virkelig at jeg går fri!!

Alt i alt er helt OK besøg. Dog blev der ikke nævnt noget om influenza vacc. som alle gravide jo tilbydes her fra 1/10. Det undre mig meget, at hun ikke nævner det. Men på den anden side, er jeg heller ikke helt afklaret om jeg skal have den. Når man læser rundt omkring på nettet, er der meget delte meninger omkring den. Har du et godt råd, som kom endelig med det i en kommentar! :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar