fredag den 2. november 2012

Ægoplægning

Så blev det endelig dagen, hvor der skulle ligges et lille guldæg op. Denne dag har vi bare gået og ventet på lige siden første samtale i April månede. Hvor er det vildt, at det er "overstået" nu, og at vi bare skal tænke positive tanker og så være i venteposition de næste 14 dage.

Jeg skal have taget blodprøve Fredag den 16/11, dagen før min svigermors fødsesldag. Jeg håber sådan at vi kan give hende en fødselsdagsgave i år, som hun aldrig vil glemme!

I Onsdag fik jeg jo, som skrevet før, taget 13 æg ud. Der var desværre 2 umodne imellem, og det lykkedes klinikken at inseminere 9 ud af de 11 æg. 4 af æggende delte sig som de skulle, og de havde udvalgt et helt specielt æg til oplægning ;o) Det havde delt sig 4 gange imorges, og lige inden oplægning fik vi lov at se det, og der havde det delt sig 5 gange. :o)

De var en smule i tvivl om, om det blev til 2 eller 3 der skulle fryses, da det 3. ikke fulgte helt med. Men det ville de tage stilling til efterfølgende, og så får vi svar på det når de ringer svar på blodprøven den 16/11.

Ihhh hvor er jeg spændt, og jeg har bare brug for ALLE de positive tanker jeg overhovedet kan få! Det her skal bare lykkedes <3 :-D

2 kommentarer:

  1. Der kom jo så en historie om ægoplægningen:-)
    Fedt, at der kom noget i fryseren og dejligt at høre, at de valgte det bedste æg til jer.

    Er ægoplægning ubehagelig? Og kan man arbejde bagefter eller tager man hjem?

    Krydsede fingre,
    Mette

    SvarSlet
  2. Hej Mette

    Vi er super glade for at der kom nogle i fryseren. De skal pt. forhåbentlig bruges om et par år på en lillebror/søster :-D

    Ægoplægningen er ikke ubehagelig nej. Det eneste der gjorde en smule ondt (på mig) var det instrument der skal sidde dernede, så hun lige kan vaske og så hun har "et bedre udsyn" og plads. Så føre hun et tyndt rør op i livmoderen og igennem det, fører de ægget ind på plads :)

    Mvh
    Ønskebabyen

    SvarSlet