tirsdag den 5. november 2013

1. vækstscanning

Vi blev jo efter MD scanningen tilbudt tre ekstra scanninger - 2 vækstscanninger i henholdsvis uge 30 og 35 og så en scanning af hans nyre i uge 32. Vækstscanningerne har vi fået tilbudt, i og med han er lavet ved ICSI.

I går var så dagen for 1. vækstscanning, og jeg glædede mig til at få et klart billede af hvad han vejede og hvor på kurven han ligger.
Aldrig har jeg mødt mere speciel person, end hende overlægen der skulle scanne mig. Hun gav ikke engang hånd og hilste pænt da hun kaldte os ind. Man følte sig egentlig ret malplaceret, og jeg viste et kort øjeblik slet ikke hvor jeg skulle gøre af mig selv.
Ydermere havde jeg en følelse af at der ikke helt var styr på hvorfor vi egentlig var der, da hun lige pludselig begyndte at snakke om hans nyre.

Men vi fik da et vægtskøn der hed 1598 gram, og det passer med at han ligger lige præcis i midten på kurven, så han tager fint på. Han har rokeret en lille smule inde i maven, men måske til den dårlige side, i og med at han nu har numsen over bæknet og ikke længere fødderne dernede. Hovedet er ikke helt oppe længere, men har rykket sig lidt mere ud i siden. Håber virkelig for alvor at han har tænkt sig at rokere hele vejen rundt, og til sidst stå med hovedet ned. Min største frygt er lige nu at hans lille numse kiler sig fast i bæknet, og vi derfor ikke kan få vores 3d scanning og det ender med vendingsforsøg og i værste fald kejsersnit! Puha.... Jeg kunne slet ikke finde ud af på lægen, om chancen er god for at han vender sig selv :-(

Da scanningen var færdig, ventede jeg på at hun ville give os en seddel vi skulle have med ud til skrænken, for at få den næste scanningstid, men jeg kunne godt mærke at hun bare var ved at pakke sammen og sige farvel. Jeg spurgte så ind til de to andre scanninger, hvortil hun svare at den med nyrerne behøvede vi ikke. Så sætter hun sig ned og bladre kort i min journal og siger: "Nå, er vi nu begyndt at give ekstra scanninger pga. af det" - og med 'det' mener hun fordi han er lavet ved ICSI. Hun kigger op og siger, nå ja ja så får i da den scanning, der er jo også et par uger til nu. 

Total dårlig oplevelse vi havde i går, og jeg var så skuffet da vi kørte derfra. Og da vi næste var hjemme kiggede jeg på kæresten og kom i tanke om jeg havde afleveret en urinprøve da vi kom derind, og den fik jeg ingen svar på. Suk.. Ville da gerne lige have vist om den var som den skulle være...... Til næste vækstscanning er det en anden læge der skal scanne mig, og det har jeg det egentlig super godt med! 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar