tirsdag den 13. maj 2014

Rytme og dårlige vaner

Det siges at små børn ikke kan få dårlige vaner før de er 4 mdr +. Jeg var dog nervøs for at give Tristan dårlige vaner mht. putning.. I en lang periode sov han først kl. 22.15 hver aften og han var svær at få til at falde til ro, så det endte altid med at jeg sad alene tilbage i en mørk stue med Tristan på maven for at få ham til at falde i søvn.. Når han så endelig sov, sad jeg med ham i ca. 20 min for at han nåede ind i den dybe søvn og så lagde jeg ham i liften og tog den med ind i soveværelset.

Det var på en eller anden måde jo skide hyggeligt at sidde med sin sovende baby hos sig, og jeg nyder også når det en sjælden gang sker nu, men jeg tænkte at det skulle være slut! Han skulle altså lære at blive puttet i vugge og det gik egentlig super fint.. Han kunne godt være noget urolig og være ultilfreds, men det hjalp af vi nussede ham lige så stille.. 
Vi har jo altid bare fulgt hans rytme, men jeg synes altså at kl. 22.15 var sent at han blev puttet.. Han tog ofte en powernap ved 18-19 tiden og en dag tænkte jeg at jeg ville prøve at putte ham i stedet for og det lykkedes mig! Siden der er han faktisk kommet i seng imellem kl 18.30-20.00 afhængig af hvordan dagen har set ud med hans lure.. Det betyder bare så meget at have aftnerne alene, hvor man lige kan koble af og være sig selv og lave lige hvad man vil.

Det har været sådan i ca. godt og vel 2 mdr, og det køre bare. I lang tid stod vi op kl. 7 hver dag, men pga. tigerspring lige nu kan den sagtens være 05.30 og det er altså hårdt! Håber at han falder tilbage til sin gamle rytme når springet er færdig om 18 dage.. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar