tirsdag den 20. august 2013

Autostol

Nu varer det ikke længe før vi skal ud og købe autostol til lillemanden. Vi skal nemlig af sted på Lørdag sammen med svigermor.

Jeg har læst rigtig meget om diverse autostole, og umiddelbart inden jeg gik i gang med at undersøge markedet, havde jeg en Römer i tankerne.
Jeg faldt over hjemmesiden autostol.dk og synes at det er en super god hjemmeside. Der er nemlig en rigtig god guide til valg af autostol, der er tests af autostole derinde og så betyder det bare super meget at man kan se hvad andre synes om den stol man har kig på.

Kristian, der ejer siden, er også super god til at guide og vejlede. Og efter en kort snak med ham, må jeg ærligt indrømme at jeg er gået en smule fra Römer og hælder nu mere til at vi skal have en Maxi Cosi. Den kan du se her.
Grunden er simpelthen at en del oplever, at hovedet på barnet kommer til at "hænge" når barnet falder i søvn, i stolen fra Römer. Derimod er Maxi Cosi'en blandt de bedste og den har en super soveposition, hvor barnet næsten kommer helt ned at ligge. Derudover kan den sættes næsten helt op (til når barnet bliver større) så det bedre kan se, og det tiltaler mig meget.

Selvfølgelig skal vi ud og mærke og se stolene, og ikke mindst prøve at løfte dem/gå med dem, da det også giver et godt indtryk af stolene. Igen har jeg hørt bedre om Maxi Cosi i forhold til Römer ang. vægt på stolen. Men det er jo også smag og behag hvad man er til og hvor mange "muller" man har ;)Skal nok give en update når vi har været i BabySam på Lørdag!

Til sidst vil jeg opfordre alle jer med erfaring om en specifik autostol, om at gå ind på siden HER og giv din mening til kende, om den autostol du har til dit barn, så det kan gavne og hjælpe andre, til at træffe det helt rigtige valg af autostol. Så kan du være den heldige vinder af et gavekort til et luksus spaophold, til en værdi af kr. 2799 :) Det er da værd at tage med, for at have gjort en god gerning :)

2 kommentarer:

  1. Den autostol havde vi også til Alberte smukke :-D Tror vi brugte den til hun var 9 måneder - og den var SUPER :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Super dejligt at høre! :-) er også sikker på det er den vi ender med at købe ;)

      Slet