fredag den 6. juni 2014

Opstart af grød

Tristan er jo lige straks 5 mdr. gammel, og nu er det ved at være tiden at vi skal starte på grød/mos. 

Da vi havde SP sidste gang var han knap 4 mdr. gammel, og var overhovedet ikke klar til at opstarte grød. Han var overhovedet ikke interesseret i vores mad eller viste andre tegn på at han var klar, såsom at spise hyppigere, selv åbne munden når jeg kommer med skeen med d-dråber på, savle mere osv. Vi blev derfor enig med SP om at vi selvfølgelig skulle vente til at han var klar. 

Men nu er han begyndt at være interesseret i vores mad - han følger den dog ikke med øjnene, men han kigger meget interesseret på vores tallerkener og det er som om han gerne vil røre ved dem. Vi har prøvet at tilbyde ham gulerods og agurkestave, og de første to gange vi gjorde det var han ikke det mindste interesseret. Men så prøvede jeg at holde det for ham, og så skal jeg lige love for at han suttede løs på det. Det var så sødt at kigge på!

Vi har besluttet at starte med grød enten imorgen eller søndag. Vi vælger at starte ud med majsgrød, da den skulle være ret mild både i smag og for maven. 
Jeg har været lidt i tvivl om hvornår på dagen vi skulle starte. Det skal jo gerne være et tidspunkt hvor han ikke er meget sulten, for så vil det bare blive en rigtig dårlig oplevelse for ham. Jeg er nok kommet frem til at det bedste tidspunkt på dagen vil være efter han første lur omkring kl. 10-11. Han får aldrig en flaske lige når han vågner så det kunne også let have været efter hans lur nr. 2 ved 13-14 tiden, men så synes jeg vi kommer for tæt på aftensmadstid og på det tidspunkt hvor han vil få serveret kartoffel/grøntsagsmos når vi skal øge til to skemåltider. 

Jeg er så spændt på hvordan han reagere og om han vil have det! :) Vi vil lave alt grød og mos selv, så ved vi nemlig hvad der er i det og det kan jeg godt lide. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar