søndag den 23. marts 2014

Fladt baghovede

Tristan har fået en lille smule fladt baghoved i højre side :( ØV! Jeg var ellers sikker på at vi undgik det, da han lige siden fødslen har fået så meget ros for sit fine baghoved, men lige pludselige gik det galt. Han har lige indtil nu, været super dygtig til at ligge med hovedet til begge sider når han sov, men nu er højre side blevet ynglings.

Jeg har derfor investeret i en delta sleep, som er en kile han kan sove i, hvor han ligger på siden og ikke kan trille nogen steder. Han bruger den i barnevognen og engang imellem om natten. Det tog ham lige en dag eller to at vænne sig til at sove i den, da han let tabte sutten og derved vågnede, men nu sover han som en drøm igen.

Om natten når han ikke ligger i delta sleepen, foreslog sundhedsplejersken at vi kunne ligge et ringbind ind under liften, således den får en lille hældning, og at han på naturligvis vil ligge hovedet til siden når han sover. Ydermere har jeg vendt vuggen inde ved siden af min seng, så jeg nu ligger på hans venstre side, som er den side han skal have hovedet mest til. 

SP sagde at hans hovede hurtigt ville rette sig, med de tiltag vi har gjort os og ved at vi ligger ham mere på maven om dagen hvor han er vågen. Jeg glæder mig til at se resultater :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar