tirsdag den 18. juni 2013

Jern

Jeg skulle egentlig være startet op med jern, da jeg var 9+0, men ville liiiiige vente til jeg havde været ved lægen og få lavet VJ.

Jeg spurgte nemlig lægen, om hun kunne forslå et præparat (der findes jo 1000 forskellige) da jeg i forvejen døjer rigtig meget med maven, og der vil ligesom ikke rigtig komme ordentlig gang i den. Men hun sagde bare at jeg skulle spørge på apoteket, da de ved en del om de forskellige præparater.

Jeg gik hjem og skrev og spurgte ind til hvad andre i min terminsgruppe tog af jern-præparater, og jeg kom derigennem frem til at det måtte være Hemo-Jern jeg skulle starte med. Det var den de fleste forslog, af de der også døjede med deres maver, og det var dem apoteket havde forslået til dem også. 

I dag,  9+6, sendte jeg så kæresten på apoteket, med beskeden om at det nok skulle være Hemo-Jern han skulle købe, men at han liiiiiige skulle forhøre sig ved apotekeren. Apoteker damen siger så at det er lige "skidt" hvilket præparat man køber, og at hun bare synes han skulle tage GraviJern, da jeg vil kunne nøjes med én tbl. om dagen hvorimod jeg skulle tage 6 tbl. af de andre (Hemo-Jern)

Undre mig over hvorfor det ikke er det samme man får at vide på apoteket? Jeg er godt nok spændt på de kommende dage/uger. Jeg skal i hvert fald nok ikke pakke mine HUSK tabletter alt for langt væk, nok nærmere øge dosisen på dem. Jeg er SÅ nervøs for at få forstoppelse af de skide jern-piller. :(

Ingen kommentarer:

Send en kommentar