onsdag den 2. juli 2014

Skemad

Den 8. juni fik Tristan grød for første gang og det var et hit. Han var bare topklar til skemad og jeg synes bare det er fantastisk at han har taget så godt i mod det. Han har indtil nu fået majsgrød og boghvedegrød. Boghvedegrøden er klart den som hitter. 

Den 24. juni fik har mos til aften for første gang og det var også et hit de første par dage. Dernæst var han ikke så vild med det for nu at være vendt tilbage til gerne at vil have det :) Skønt!

Jeg laver al hans mad selv! Grød laver jeg hver dag og mos har jeg laver en masse på forhånd, som er frosset ned i store isterningebakker og derfor super nemt at smide i mikroen, tilsætte mme og fedtstof og så er der klar til servering.
Indtil nu har haft fået kartoffel-, broccoli-, gulerods- og blomkålsmos. Han gider det ikke hvis han får det hver for sig, men blandes det så er det bare et hit. Til al hans skemad får han vand fra et snapseglas, som han faktisk er super god til at drikke af. 

Jeg har planer om også at lave noget pastinak-, jordskokke-, ærte- og squashmos. Næste gang der skal laves en portion kartoffelmos vil jeg prøve med søde kartofler :) 

Om blot 14 dage når han faktisk også begynde at få havregrød, øllebrød og mælkeprodukter såsom ymer, tykmælk, yoghurt osv. og til aften må han begynde at få kød som bl.a. kan være kødboller, kylling og hvid fisk. Hertil må vi også gerne servere sovs. 

Hvor blev min lille baby af? Hold op jeg synes tiden er gået stærkt. Om lidt så hedder det også rugbrødshapsere og vores mad til aften. Hvor blev min lille bitte baby af der kun levede af mælk? <3

Ingen kommentarer:

Send en kommentar